پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

۳۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 17 صفحه

مقاله حاضر به بررسی مبنای حق تعدیل قرارداد توسط قاضی، بررسی جایگاه قاضی در صدور حکم در قوانین داخلی ایران و جایگاه قاضی در صدور حکم در فقه امامیه می پردازد. در این مقاله فرض بر این است که امکان دخالت قاضی در قرارداد خصوصی و تعدیل تعهدات طرفین در حالت وقوع تغییر اوضاع و احوال می باشد. حال با فرض اثبات ضرورت تاسیس مورد نظر در خصوص مبنای دخالت قاضی در قرار داد می توان گفت در قوانین داخلی ایران، اولا: قضات در صدور رای می بایست رای صادر شده را مستدل و مستند به اصول و مورد قانونی نمایند. ثانیا: در صورت عدم تصریح و شمول قانون در موضوع مورد ترافع، قضات نباید از رسیدگی خودداری کنند و قانون اجازه اجتهاد قضایی و صدور حکم در ماهیت دعوا به استناد منابع و فتاوای معتبر فقهی را به انها داده است.

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 40 صفحه

چکیده

یکی از عوامل توسعه حقوق کیفری در عصر حاضر مفاهیم و معیارهای حقوق بشر است. در مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر به کرامت انسانی اشارت رفته است، گمان نمی رود در هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام بر کرامت انسان تاکید شده باشد. در نظر اسلام انسان دارای مقام و ارزش والائی است و خدا سروری موجودات زمین و آسمان را برای او فراهم ساخته است. روح خدا در آدم دمیده شده و او شایسته تکریم و تعظیم گردیده و حتی فرشتگان مامور شده اند که بر او سجده کنند.

قابل ذکر است که از نظر اسلام، همانطور که از پاره ای آیات از جمله آیه 29 از سوره بقره، بر می‌آید همه انسانها صرفنظر از دین و مذهب و اعتقادات و اعمال و رفتار آنها دارای کرامت هستند، هر چند که انسان با تقوی دارای فضیلت و کرامتی بیشتر است. به دیگر سخن، هر انسان دارای کرامت ذاتی است. اما گروهی از انسانها علاوه بر کرامت ذاتی دارای کرامت ارزشی یا اکتسابی نیز هستند که با تقوی به دست می‌آید.

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 32 صفحه

هدف از پژوهش حاضر، بررسی مفهوم تشدید مجازات درحقوق کیفری ایران است. بنابراین سعی بر پاسخ دادن به این سوالات است که آیا در صورت تشدید باید به حداکثر مجازات قانونی اکتفا نمود یامی توان از حداکثر مجازات هم پارافراتر گذاشت؟ در حال حاضر مجازات اشد چیست؟ کیفیت تشدید در تعزیرات و غیر تعزیرات چگونه است؟ در رساله درباره تعددمعنوی، تعدد مادی، تکرار جرم، جرم از منظر قانون و تعدد جرم بحث شده است. تعدد جرم یکی از جهات تشدید مجازات است. به نظر برخی از حقوقدانها، هرگاه شخصی به دفعات متعدد مرتکب جرم گردد باید به مناسبت هریک از آنها، جداگانه مجازات شود. برعکس عده ای دیگر معتقدند که تعدّد جرم مستلزم تعدّد مجازات نیست زیرا که «جامعه می باید بلافاصله پس از وقوع جرم مرتکب را مجازات کند تا برای ارتکاب جرائم مجدّد فرصت پیدا نکند و چون جامعه در انجام این وظیفه قصور کرده است، حق ندارد هنگامی که مجرم به علت ارتکاب جرم یا جرائم مجدد تحت تعقیب است، علیحده از آن به جهت جرم اوّل نیز وی را مجازات نماید».

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 52 صفحه

این مقاله در دو بخش عوامل رافع مسئولیت کیفری و عوامل موجهه جرم بحث می شود که عوامل رافع از جمله سن (کودکی)، جنون و اختلالات دماغی، کیفیت رفع مسئولیت کیفری به واسطه مستی، فورس ماژور، اجبار روحی و اضطرار می باشد عوامل موجهه جرم  دفاع مشروع، امر آمر قانونی و لزوم ارتکاب عمل برای اجرای قانون اهم می باشد.

بین علل مشروعیت جرم با عوامل رافع مسئولیت تفافت هایی به شرح زیر وجود دارد:

علل رافع مسئولیت شخصی بوده در صورتی که علل موجهه جرم موضوعی است و متوجه شخص نیست بدین نحو که عوامل رافع مسئولیت به توانایی و اهلیت خاص مرتکب جرم مربوط می شود ریشه های درونی و شخصی دارند در حالی‌ که علل مشروعیت یا موجهه جرم ناشی از عوامل خارجی است و قائم بر واقعه ای است که باعث حذف وصف مجرمانه از عمل مرتکب خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 48 صفحه

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعریف نظری و عملیاتی متغیرها

فصل دوم: مبانی نظری

رفتار انحراف آمیز

مفهوم فقر

انحرافات اجتماعی

چشم انداز فرهنگی

چشم اندار موقعیتی

نظریه های مربوط به انحرافات اجتماعی

دیدگاه بی هنجاری

نظریه انتقال فرهنگی

چشم انداز ربطی

نظریه برچسب زنی

رابطه بین فقر و انحرافات اجتماعی

نظریه مخالفان

نظریه موافقان

جمع بندی

فقر و انحرافات اجتماعی از منظر دین

مفهوم فقر از منظر دین

رابطه فقر و انحرافات اجتماعی از منظر دین

فصل سوم: روش تحقیق

جامعه آماری تحقیق

حجم نمونه

ابزار گردآوری اطلاعات

روش تحقیق

متغیر های تحقیق

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

زمان و مکان پژوهش

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

نتایج توصیفی

یافته های استنباطی

نتیجه گیری

پیشنهادات تحقیق

فهرست منابع

پرسشنامه

خرید و دانلود - 45000 تومان

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 40 صفحه

در مورد بحث قتل ناشی از اشتباه در هویت مجنی علیه و اینکه چنین قتلی، عمد یا شبه عمد یا خطا می باشد باید به یک نکته مهم توجه داشت و آن هم این است که قسمت اعظمی از قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران، از احکام شریعت اسلام و مذهب شیعی اثنی عشری منبعث شده است. لذا مشاهده می شود که بخش های حدود، قصاص، دیات و حتی موادی از تعزیرات (مثل ماده 630 ق.م.ا) مستقیماً از کتب فقهی ترجمه شده و به صورت قانون در آمده است. بنابراین در حال حاضر در مورد اینکه قتل ناشی از اشتباه در هویت چه نوع قتلی محسوب می شود، باید به کتب فقهی و فتاوای معتبر فقهای عظام توجه نمود، هم چنانکه این موضوع در اصل 197 قانون اساسی و ماده 214 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب 1378 مذکور است.

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 80 صفحه

پیشگفتار

چکیده

صورتهای دخالت در وقوع جرم

تاریخچه سبب

فرق شرط و سبب و علت

آیا تسبیب یک اصطلاح روائی است؟ 

شرط ضمان در تسبیب

مباشرت و تسبیب در جنایات عمدی

مباشرت و تسبیب در جنایات غیر عمدی

دو قاعده کلی در این زمینه

اقسام سبب

نوع دیگری از سبب

مستندات خلق قاعده‌ی تسبیب

تشخیص رابطه‌ی سببیّت

تشخیص رابطه‌ی استناد در آراء حقوقدانان اروپایی

تشخیص رابطه‌ای استفاده در آراء حقوق‌دانان اسلامی

اجتماع سبب و مباشر

اجتماع اسباب

اجتماع اسباب متعدی و عدوانی

مجازات سبب و مباشر

تعارض قاعده تسبیب با قاعده احسان

تعارض اتلاف و تسبیب

نتیجه‌گیری

فهرست منابع

خرید و دانلود - 59000 تومان

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 39 صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه تحقیق

فصل دوم: پیشینه تحقیق

هوش منطقی

مفهوم کلی هوش

عامل وراثت و محیط تأثیرگذار بر هوش

هوش منطقی (هوش بهر)

هوش هیجانی

تعریف هیجان

ظهور و پیدایش هوش هیجانی

تأثیر هوش هیجانی در زندگی و موفقیتها

پیشرفت تحصیلی

تعریف مفهومی پیشرفت تحصیلی

کم آموزی و پیشرفت تحصیلی 

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی

تعریف انگیزه

تأثیر انگیزه بر پیشرفتهای تحصیلی و یادگیری

پژوهشهای انجام شده در این زمینه

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق

نوع تحقیق

جامعه آماری

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری

روش آماری

خلاصه تحقیق

بحث و نتیجه گیری

محدودیتهای تحقیق

پیشنهادات تحقیق

فهرست منابع

پرسشنامه

خرید و دانلود - 39000 تومان

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 85 صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان موضوع

اهمیت و ضرورت تحقیق

فرضیه های تحقیق

متغیرهای تحقیق

اهداف تحقیق

تعریف اصطلاحات

فصل دوم: پیشینه تحقیق

مقدمه

رضایت شغلی

تعاریف رضایت شغلی

مفهوم رضایت شغلی

ویژگیهای رضایت شغلی

ابعاد رضایت شغلی

نظریات رضایت شغل

الگوی پورتر – لالر

تئوری ارزشی لاک

نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو

نظریه دو عاملی هرزبرگ

مطالعات ادوین لاک

مطالعات وود و لبود

نظریه ویژگیهای ضروری شغل

تئوری دو عاملی انگیزش و بهداشت

نظریه کامروایی نیازی

مدل های رضامندی شغلی

عوامل موثر بر رضایت شغلی

اندازه گیری رضایت شغلی

شاخصها و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی

انگیزه و عملکرد کارکنان

نقش مدیر در رضایت شغلی

پیشینه مدیریت آموزشی

سبکهای مدیریت هرسی و بلانچارد

سبک دستوری یا وظیفه مدار قوی و رابطه مدار ضعیف

سبک ارشادی یا وظیفه مدار قوی و رابطه مدار قوی

سبک مشارکتی یا سبک وظیفه مدار ضعیف و رابطه مدار قوی

سبک تفویضی یا وظیفه مدار ضعیف و رابطه مدار ضعیف

عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی

عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی

عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی

هوش و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

انگیزش و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

خانواده و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

کارکردهای عمده ارزشیابی

پیشینه تحقیق

فصل سوم: روش تحقیق

جامعه تحقیق

نمونه تحقیق و روش نمونه گیری

روش تحقیق

روش تجزیه و تحلیل داده ها

نتیجه گیری

محدودیتهای تحقیق

پیشنهادات

فهرست منابع

پرسشنامه

خرید و دانلود - 47000 تومان

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 84 صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف پژوهش

فرضیه های پژوهش

متغیرهای تحقیق

تعریف متغیرها

تعریف نظری

تعریف عملیاتی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

تاریخچه مذهب و سیر تحولات مذهبی

تعاریف مذهب (دین) ودینداری

مفهوم پرورش مذهب

مذهب و درک عاطفی

انگیزش مذهبی

اعتقادات مذهبی

نشانه هایی از انسان دارای مذهب

انگیزه گرایش مذهب

دین از نظر علمای انسان و تشیع

نظریه شهید استاد مطهری

نظر روانشناسان در مورد دین

نظریه اریکسون

نظریه کلبرگ وپیاژه

تاریخچه هوش هیجانی

مولفه های هوش هیجانی

الگوی هوش هیجانی

فیزیولژی هوش هیجانی

عوامل تشکیل دهنده هوش هیجانی

آموزش هوش هیجانی

هفت ویژگی مهم هوش هیجانی

مفاهیم توانایی ذهنی هوش هیجانی

الگوهای ترکیبی هوش هیجانی

الگوی پنج شخصیتی هوش هیجانی بار- آن (1997)

مفاهیم ترکیبی هوش هیجانی (بار- آن) 1997

مفاهیم ترکیبی هوش هیجانی گلمن

مدیریت هیجانها

انگیزه دادن به خود

شناسایی هیجانات دیگران

مدیریت روابط

الگوی پنج قسمتی بار - آن (1997)

نتایج یادگیری اجتماعی و هیجانی

اهمیت هوش هیجانی در فرآیند تفکر و یادگیری

اهمیت هوش هیجانی در سلامت جسمانی 

اهمیت هوش هیجانی در کنترل هیجانات

اهمیت هوش هیجانی در روابط اجتماعی

نظریه جیمز – لانگه

نظریه کنون – بارد

نظریه ارزیابی شناختی در هیجان

نظریه ساکتر – سینگر

نظریه پیوند هوش هیجانی

نظریه ثرندایک

نظریه گاردنر

هوش کلامی، زبانی

هوش منطقی و ریاضی

هوش فضایی تجسمی

هوش بدنی، جنبشی

هوش میان فرضی

هوش درون فردی

پیشینه تحقیق

فصل سوم: روش تحقیق

جامعه آماری

نمونه آماری

روش نمونه گیری

روش اجراء و جمع آوری اطلاعات

طرح های پژوهشی

ابزار اندازه گیری

روایی و اعتبار آزمون

روش گردآوری داده ها

نوع ابزار و قسمت های مختلف آن

پیش فرض های پژوهش

نتیجه گیری

محدودیت تحقیق

پیشنهادات تحقیق

بحث و تفسیر نتایج

فهرست منابع

پرسشنامه

خرید و دانلود - 63000 تومان