پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

  • ۰
  • ۰

رهبران آموزشی و اقتصاد دانان در اوایل دهه ی 1960، 5 پیشنهاد اساسی برای بهبود برنامه ریزی آموزشی عنوان کرده اند که به قرار زیر است:

1-برنامه ریزی آموزشی باید دید بلند مدت تری طی کند. در حقیقت آن باید یک چشم انداز کوتاه مدت (1 تا 2 سال)، میان مدت (4 تا 5 سال) و بلند مدت ( 10 تا 15 سال)  داشته باشد. واضح است که هر چه به جلوتر نگاه کنید دید آن افزایش خواهد یافت. اما با توجه به دوره های زمانی لازم برای افزایش ظرفیت آموزشی و اصلاح برونداد آموزشی لازم است که سالها برنامه ریزی شود.

2- برنامه ریزی آموزشی باید جامع باشد، باید کل نظام آموزشی را در یک نگاه واحد در بر گیرد تا تکامل هماهنگ اجزای مختلف را تضمین کند و باید سعی شود که نگاهش را به انواع آموزش غیر رسمی و کارآموزی گسترش دهد تا وحدت اثر بخش آنها با آموزش رسمی و هدف های مهم جامعه تضمین شود.

3- برنامه ریزی آموزشی باید با برنامه های وسیع تر توسعه ی اقتصادی و اجتماعی یکپارچه شود. اگر آموزش و پرورش فرار است که با بیشترین اثر بخش به رشد فردی و ملی کمک کند و بهترین استفاده را از منابع کمیاب بنماید نمی تواند راه خودش را برود و وافعیت های جهان پیرامون آن را نادیده بگیرد.

4- برنامه ریزی آموزشی باید جزء مکمل مدیریت آموزشی باشد. برای اثر بخش بودن فرآیند برنامه ریزی باید به طور نزدیک با فرآیندهای تصمیم گیری و عملیات پیوند داده شود.

5- برنامه ریزی آموزشی باید با جنبه ی توسعه ی آموزشی و نه فقط با گسترده ی کمی مرتبط باشد. فقط به این ترتیب می توان کمک کند تا آموزش و پرورش مرتبط، کارآمد و اثر بخش تر شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی